Straty gospodarcze maleją, ale widmo kolejnego lockdownu nie znika
FULL HD 1080p
25-05-2020

Straty gospodarcze maleją, ale widmo kolejnego lockdownu nie znika

#Koronawirus - Mniej zwolnień i niewielki wzrost przychodów – czy gospodarka staje na nogi?
FULL HD 1080p
22-05-2020

#Koronawirus - Mniej zwolnień i niewielki wzrost przychodów – czy gospodarka staje na nogi?

Jak spełnić wymogi sanitarne dot. COVID-19? Bezpłatne porady: porady@federacjaprzedsiebiorcow.pl
FULL HD 1080p
21-05-2020

Jak spełnić wymogi sanitarne dot. COVID-19? Bezpłatne porady: porady@federacjaprzedsiebiorcow.pl

FULL HD 1080p
20-05-2020

Eksperci radzą, gdzie bezpiecznie zmienić opony na letnie

Nadszedł już czas sezonowej wymiany opon. W serwisach w całej Polsce ustawiają się kolejki. W dużych miastach na wizytę trzeba czekać nawet tydzień. Dzięki interwencji Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w Ministerstwie Zdrowia, nie ma już wątpliwości, że wymiana ogumienia w czasie epidemii koronawirusa jest dozwolona. Służy przecież zapewnieniu bezpieczeństwa na drodze. Pozostaje więc pytanie – jaki serwis wybrać? To dylemat wielu kierowców w czasach, kiedy oferta jest bardzo duża. Pewne jest, że czas wymiany opon nie powinny być w żadnym wypadku kryterium wyboru. To ostatni czynnik, na który należy patrzeć. Najważniejsza jest jakość usług. Trzeba umieć odróżnić renomowany serwis od takiego, z którego oferty nie warto korzystać.


– Pierwszą kwestią jest to, jak serwis przykłada się do swoich zadań. Warto na przykład zwrócić uwagę na korzystanie z kluczy dynamometrycznych i udarowych – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). – To czynność, którą wykonuje się na końcu, dokręcając śruby w kołach. Robi się to z odpowiednią siłą, jaką przewidział w instrukcji producent samochodu. Nie może to być „na oko”, tym samym momentem obrotowym we wszystkich pojazdach. Zależy to od modeli i wersji silnikowych oraz rozmiaru kół. W żadnym wypadku serwis nie może używać do dokręcenia śrub kluczy udarowych! Wykonanie takiej usługi ma poważne konsekwencje. Za mocno dociągnięta śruba – a takich przypadków jest najwięcej – jest niemożliwa do odkręcenia przy konieczności zmiany koła. W odwrotnym przypadku, kiedy na drodze dzieje się coś nieprzewidzianego, śruba na granicy zerwania gwintu może doprowadzić do pęknięcia w feldze, a następnie do odpadnięcia koła. To z kolei stanowi duże zagrożenie dla życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego. Dlatego nie warto korzystać z serwisów oponiarskich, które nie wiedzą, jak należy to zrobić. W tym celu warto zajrzeć na stronę www.certyfikatoponiarski.pl, gdzie na mapie można znaleźć najbliższy certyfikowany serwis. Ich baza została stworzona we współpracy PZPO z TUV SUD. Wspólnie uruchomiliśmy program audytu jakości usług oponiarskich w warsztatach. Dzięki temu eksperci badają to, czego zazwyczaj klienci nie widzą. Sprawdzają dokładnie wyposażenie, warunki obsługi i umiejętności pracowników. Bezwzględnie warto korzystać z miejsc, które uzyskały certyfikat PZPO – apeluje Sarnecki.

bezpośredni link: