Odwołany lot – co przysługuje pasażerom?
W przypadku odwołania lotu, pasażer ma prawo oczekiwać zwrotu ceny zakupionego biletu albo zaoferowania przez linię lotniczą lotu alternatywnego. Oprócz tego przysługuje mu odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro.
- Wysokość tego odszkodowania jest uzależniona od planowanej trasy podróży i wynika z rozporządzenia unijnego – powiedziała serwisowi eNewsroom mec. Elżbieta Tyszka, główny prawnik GIVT Legal – kancelarii platformy technologicznej GIVT – W przypadku odwołania lotu, pasażer ma prawo dochodzić roszczeń odszkodowawczych. Może to zrobić samodzielnie albo zwrócić się z tym do prawnika. W pierwszej kolejności należy złożyć reklamację do linii lotniczej. Termin na jej rozpatrzenie wynika z ogólnych warunków umowy o przewozie lotniczym i zazwyczaj wynosi 30 dni – dodała mec. Tyszka.