logo eNewsroom
Elżbieta Tyszka
główny prawnik GIVT Legal – kancelarii platformy technologicznej GIVT
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Odwołany lot – co przysługuje pasażerom?

W przypadku odwołania lotu, pasażer ma prawo oczekiwać zwrotu ceny zakupionego biletu albo zaoferowania przez linię lotniczą lotu alternatywnego. Oprócz tego przysługuje mu odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro.

- Wysokość tego odszkodowania jest uzależniona od planowanej trasy podróży i wynika z rozporządzenia unijnego – powiedziała serwisowi eNewsroom mec. Elżbieta Tyszka, główny prawnik GIVT Legal – kancelarii platformy technologicznej GIVT – W przypadku odwołania lotu, pasażer ma prawo dochodzić roszczeń odszkodowawczych. Może to zrobić samodzielnie albo zwrócić się z tym do prawnika. W pierwszej kolejności należy złożyć reklamację do linii lotniczej. Termin na jej rozpatrzenie wynika z ogólnych warunków umowy o przewozie lotniczym i zazwyczaj wynosi 30 dni – dodała mec. Tyszka.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij