logo eNewsroom
Rafał Brzoska
prezes InPost
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Ekologiczne opakowania zwrotne od InPost

InPost jest najnowocześniejszą firmą logistyczną w Europie pod względem innowacyjnych, ekologicznych rozwiązań – która wciąż nie spoczywa na laurach. Paczkomaty InPost zapewniają konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do Paczkomatów redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienia wygodniejsze rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu. Obok najbardziej ekologicznej formy dostawy, firma inwestuje w kolejne eko-funkcjonalności oraz edukację – celem jest wzrost świadomości zachodzących zmian klimatycznych wśród klientów. Firma InPost jest zdecydowanym liderem na rynku e-commerce, która dodatkowo troszczy się o środowisko i dba o zrównoważony rozwój. Dzięki innowacyjnym opakowaniom zwrotnym działania te mogą być jeszcze bardziej skuteczne.

To, co widzicie to pierwsze na rynku opakowanie zwrotne dedykowane dla branży e-commerce. Śmiało mogę powiedzieć, że jest także pierwsze w Europie. Razem z firmą CCC i marką Modivo rozpoczynamy pilotażowy test, w którym damy naszym wspólnym klientom dostęp do prawdziwie ekologicznych opakowań. Każde z nich klient będzie mógł zwrócić w jednym z ponad 15 tysięcy Paczkomatów InPost. A tak wygląda to pudełko po złożeniu. Model obiegu jest bardzo prosty – klient składa opakowanie i tak złożone, po zeskanowaniu indywidualnego QR kodu umieszczamy w skrytce Paczkomatu. Opakowanie wraca do nas, a my po dezynfekcji przekazujemy je do e sklepu. Dlaczego to robimy? Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety opakowania są piętą achillesową branży e-commerce – powiedział serwisowi eNewsroom Rafał Brzoska, prezes InPost. – Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Dlatego wymogiem chwili jest, aby wprowadzić ich zamknięty obieg. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Jeżeli każdy z nas zwróci takie opakowanie, to może dziesięciokrotnie zmniejszyć ilość zużytych jednorazowych pudełek. To pierwszy w Polsce i prawdopodobnie również pierwszy w Europie, system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPost i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi. Zapraszamy wszystkie sklepy e-commerce, które faktycznie chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne, do używania oraz promowania tego systemu. Opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość e-handlu. Oczywiście tylko z InPostem – zachęca Brzoska.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij