logo eNewsroom
Piotr Sarnecki
dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO)
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Czołowe firmy transportowe inwestują w dobre opony

Każdy zakup opon to inwestycja. Może być udana lub nie. Opony markowe pozwalają na wydłużenie przebiegów i przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. W przypadku samochodów ciężarowych oszczędność ta wynosi ponad 5 tys. litrów oleju napędowego rocznie dla jednego zestawu ciągnik-naczepa. Ma to szczególne znaczenie – zwłaszcza kiedy w grę wchodzi duża flota pojazdów.

– Opony markowe posiadają specjalne technologie zmniejszające tarcie. Są bardziej efektywne z energetycznego punktu widzenia. Do pokonywania oporu takiego ogumienia zużywane jest mniej paliwa. Ich wybór opłaca się także ze względu na znacznie dłuższe przebiegi. Produkowane są z wykorzystaniem lepszych technologii i surowców oraz wyposażone w mocniejsze karkasy. Można je regenerować – pogłębiać i bieżnikować. Czas eksploatacji opon z wyższej półki jest więc wydłużony – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Sarnecki, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego – Choć cena markowego ogumienia jest wyższa, w ramach użytkowania jego wybór okazuje się dobrą inwestycją. Przede wszystkim obniża awaryjność, zwiększa pewność dostaw – tym samym zapobiega ponoszeniu kar umownych. Wydatki na paliwo i eksploatację pojazdu są mniejsze. Odpowiednie opony dają też kierowcom poczucie bezpieczeństwa – mogą być pewni, że przy prawidłowym ciśnieniu bezpiecznie dowiozą towar na miejsce. Wiedzą to już czołowe firmy transportowe. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego dla dobra całej branży przekonuje, że warto wprowadzać dobre praktyki i nie korzystać z ogumienia niskiej jakości. Nie jest to ani bezpieczne, ani opłacalne – podsumował Sarnecki.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij