Polskie porty ważnym punktem wymiany handlowej z Chinami
Port Gdański jest już szóstym portem na Bałtyku. Ma przed sobą bardzo dobre perspektywy, dlatego idea stworzenia centralnego portu morskiego jest słuszna. Do tego potrzebne są analizy dotyczące finansowania inwestycji.
– Plusem naszych portów jest ich rosnące znaczenie w kwestii handlu z krajami azjatyckimi, przede wszystkim z Chinami – powiedział serwisowi eNewsroom Adrian Furgalski, wiceprezes ZDG TOR – Na tym opiera się koncepcja nowego Jedwabnego Szlaku. Oprócz tego nasze porty na morzu Bałtyckim nie zamarzają. Jeżeli będziemy rozbudowywać ten w Gdańsku, to po to, aby stworzyć nowe nabrzeża oraz terminale głębokowodne. Pozwolą one na wpływanie największych, transoceanicznych statków. Już dziś wpływają tam giganty, które mogą przetransportować do Polski dwadzieścia milionów kontenerów dwudziestostopowych. Takich obiektów należy spodziewać się więcej. W jednej części port gdański będzie rozbudowywany. Druga część – gdzie nie da się pogłębić zbiornika i wygospodarować nowych głębszych nabrzeży – będzie oddawana miastu. Będzie to więc symbioza – rozwój jednego ważnego punktu gospodarczego, ale i tkanki miejskiej – dodał Furgalski.