Kiedy pomysłodawcy start-upów tracą zapał do pracy?
Zderzenie się z szarą rzeczywistością w momencie wyjścia na rynek z produktem i próbą sprzedaży jest zawsze momentem otrzeźwienia i ostudzenia entuzjazmu start-upów do wchodzenia w biznes za pomocą zewnętrznych środków. Pomysłodawcy i twórcy projektów najczęściej tracą zapał, gdy zderzają się z trudnościami.
– Dzisiaj jesteśmy zaangażowani w ponad dwadzieścia start-upów – powiedział serwisowi eNewsroom Marek Girek, prezes Data Techno Park oraz Cube.ITG – W grupie kapitałowej wydzieliliśmy specjalny fundusz, nazywany przez nas DTP Venture, który dysponuje środkami w wysokości ponad 10 milinów złotych. Przeznaczony jest na inwestycje w start-upy. Dysponujemy kwotą w wysokości 500-800 tysięcy złotych na każdy projekt. Jest to wysycenie naszego potencjału i chęci do zarządzania portfelem inwestycyjnym. Nasz fundusz jest dziś na etapie weryfikacji pomysłów, które do nas spłynęły i zainwestowaliśmy w nie około półtora roku temu. Przyglądamy się realizacji biznes planów naszych start-upów z pierwszego i drugiego rozdania. Obserwujemy te, które nie wyszły, bo takie także są. Nimi również należy się chwalić, co potwierdza każdy start-upowiec. Spotykamy się z pomysłodawcami, którzy przyszli z pomysłem, a ten ostatecznie się nie udał. W takich sytuacjach ich zaangażowanie bardzo mocno spadło.– dodał Girek.