Gaspol planuje rozwój w nowych segmentach, w tym w fotowoltaice
Gaspol opiera się na trzech filarach w działalności biznesowej od wielu lat. Pierwszym segmentem jest gaz w butlach przeznaczony do celów komunalnych. Firma sprzedaje także gaz do celów grzewczych w zbiornikach przydomowych i przemysłowych. Ostatni obszar stanowi gaz do napędów samochodowych, tzw. autogaz.
– Od pewnego czasu spółka wchodzi także w nowe segmenty – powiedział serwisowi eNewsroom Sylwester Śmigiel, prezes Gaspol Energy– Jest to gaz ziemny sprzedawany na podstawie TPA, energia elektryczna oraz rozwiązania związane z odnawialnymi źródłami energii. Należą do nich pompy ciepła, solary fotowoltaiczne, termalne, stosowane często w układach hybrydowych do rozwiązań tradycyjnych z gazem płynnym. Wszystkie te obszary są istotne, jednak niektóre – jak gaz w butlach – w skali kraju kurczą się. Przyszłościowym i rozwijających się segmentem jest gaz do celów grzewczych w zbiornikach. Po kilku latach spadku, zanotowano także wzrost sprzedaży autogazu. Według przewidywań taka tendencja utrzyma się przez kolejne kilka lat. Z żadnego z powyższych filarów Gaspol nie zamierza rezygnować. Planuje także rozwój w zakresie gazu ziemnego, energii elektrycznej oraz LNG. W ostatnim obszarze działa już od czterech lat – wskazał Śmigiel.