
Prezes Welyo
Platformy Contact Center powstały z myślą o usprawnieniu komunikacji końcowego użytkownika. Automatyzacja od zawsze była kluczowym elementem ich funkcjonowania, a nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja (SI), wprowadzają do niej nową jakość. Obecnie AI jest nie tylko popularnym hasłem, lecz nieodłącznym elementem rozwoju tych systemów. Zdecydowanie wierzymy, że sztuczna inteligencja zagości w codziennej działalności Contact Center i będzie jednym z głównych kierunków rozwoju branży. Nasza firma skupia się na narzędziach opartych na SI, które będą kluczowe w najbliższych miesiącach i latach.
– Szacujemy, że rynek Contact Center SaaS w Polsce wart jest około 420 mln zł rocznie, rosnąc o 15–20% rocznie. Jednak tylko 35% tego potencjału jest dziś zaadresowane przez dostawców usług – oznacza to, że aż 65% klientów tego rynku jeszcze nie korzysta z takich rozwiązań – powiedział serwisowi eNewsroom Daniel Szcześniewski, prezes zarządu Welyo. - Welyo powstało na bazie połączenia dwóch liderów rynku – Focus Telecom i Systella Center as a Service – którzy przez lata konkurowali i rozwijali swoje systemy równolegle. W 2022 roku Focus przejął Systella, tworząc największego dostawcę usług Contact Center SaaS as a Service w Polsce. Obecnie koncentrujemy się na umacnianiu pozycji lidera i realizacji trzech głównych filarów strategii: pierwszy to innowacja produktowa, szczególnie w obszarze rozwiązań SI; drugi to doskonałość komercyjna – pozyskiwanie klientów i przekonywanie ich do naszego produktu; trzecia zaś to rozwój rynkowy, w tym ekspansja zagraniczna. Rynek europejski to ponad 10 mld zł, czyli kilkukrotnie więcej niż w Polsce, co daje szerokie możliwości rozwoju. Rozważamy zarówno przejęcia konkurentów w Europie, jak i podmiotów posiadających unikalne kompetencje technologiczne, szczególnie te oparte na sztucznej inteligencji. Będziemy kontynuować rozwijanie własnych technologii, ale jesteśmy również otwarci na rozwiązania zewnętrzne, aby przyspieszyć postęp i wzrost. Chcemy nie tylko dominować na rodzimym rynku, ale też być regionalnym czołowym graczem i wiodącym dostawcą usług Contact Center as a Service – podsumował Daniel Szcześniewski.