logo eNewsroom
Janusz Janiszewski
ekspert lotniczy, były prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Mniej lotów w Rosji to efekty sankcji

Lotnictwo musi zapewniać bezpieczeństwo, a każda operacja lotnicza powinna być realizowana zgodnie z wysokimi standardami bezpieczeństwa. Systemy zarządzania procedurami bezpieczeństwa są kluczowe, a Rosja nie odbiega pod tym względem od standardów innych światowych mocarstw – takich jak USA, Chiny czy kraje europejskie. Niemniej jednak wprowadzenie embarga zmniejsza dostępność komponentów lotniczych – co wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale przede wszystkim na operacyjność samolotów. Część potrzebnych komponentów jest dostarczana przez kraje arabskie, które nie nałożyły embarga i korzystają z samolotów wyprodukowanych przez światowych producentów. Mimo to, w Rosji brakuje różnorodności w typach statków powietrznych i producentach samolotów.

– Można zauważyć, że obecnie znacznie mniejsza liczba samolotów wykonuje loty na rzecz społeczeństwa rosyjskiego – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Janusz Janiszewski, ekspert lotniczy, Forum Ekspertów Ad Rem. – Docierają informacje o ograniczeniach w zasobach – zwłaszcza w zakresie komponentów zamiennych i urządzeń, które wymagają wymiany. Rosyjska gospodarka usilnie stara się znaleźć rozwiązania w tej trudnej sytuacji, wprowadzając produkcję nowych wyrobów i rozwijając przemysł. Mimo że lotnictwo jest najbezpieczniejszym środkiem transportu na świecie, ograniczona dostępność samolotów na rynku rosyjskim przekłada się na duże straty i zmniejszenie mobilności społeczeństwa rosyjskiego – tłumaczy Janusz Janiszewski.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij