logo eNewsroom
Włodzimierz Kiciński
wiceprezes Związku Banków Polskich
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Jak banki zapewniają bezpieczeństwo danych?

Bezpieczeństwo jest podstawowym wymogiem nowoczesnego systemu dokonywania płatności. Cenią to sobie zarówno instytucje finansowe, ale także i użytkownicy. Rolą banków jest wprowadzanie takiej technologii, która zapewnia bezpieczeństwo dokonywania operacji. Co banki robią w tym zakresie? Po pierwsze wprowadzają coraz to bardziej wyraźne rozróżnienie dla transakcji. Po drugie wprowadzają także systemy wynikające z regulacji międzynarodowych. Banki działają jako instytucje zaufania publicznego – zatem dane osobiste klientów, które pozwalają identyfikować ich w kontaktach z bankami, są do wykorzystania tylko w tym zakresie.

– Namawiamy klientów, by konsekwentnie chronili swoje dane uwierzytelniające, czyli np. swój PIN, żeby wykorzystywali je tylko samodzielnie i nie dzielili się nimi z innymi użytkownikami. Zwłaszcza z tymi, którzy próbują pozyskać dane osobowe klientów banków – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Włodzimierz Kiciński, wiceprezes ZBP. – To jest dla użytkowników wygoda i funkcjonalność. Stawiamy na edukację, na informowanie klientów o warunkach przeprowadzania transakcji i nowoczesnych formach cyfryzacji, zapewniamy bezpieczny obrót. Zatem przestrzegamy – nie wolno dzielić się danymi i osobowymi z innymi osobami. Natomiast jeśli nastąpi coś niepokojącego w ocenie klienta, należy kontaktować się bezpośrednio z bankiem i szukać tam stosownych rozwiązań. Ale przede wszystkim świadomość klienta decyduje o tym, czy transakcja jest dokonywana bezpiecznie i pewnie – wyjaśnia Włodzimierz Kiciński.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij