logo eNewsroom
Stanisław Gawłowski
Senator RP, Przewodniczący Senackiej Komisji Klimatu i Środowiska
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Jak wesprzeć rozwój elektromobilności?

W przypadku rynku elektromobilności ustawodawca ma sporo do zrobienia. Legislator może wspierać przedsiębiorców na kilka sposobów. Pierwsze to rzeczywiście ułatwienia w realizacji inwestycji, które przedsiębiorca zaplanował. Ułatwienia związane z planowaniem przestrzennym, związane z możliwością przyłączenia się do sieci. Ale też tworzenie warunków dla mikroinwestorów – takich choćby, jak wspólnoty energetyczne, które w Europie są popularne, ale w Polsce jeszcze ciągle nie mogą wystartować. Największe wspólnoty energetyczne w Europie gromadzą po 60-80 tysięcy ludzi, którzy razem wspólnie budują instalacje wytwarzające energię elektryczne na własne potrzeby, a nadmiar sprzedają z zyskiem do sieci. To rozwiązanie prawne w Polsce również musi się znaleźć w zastosowaniu.

– Legislator może wspierać rozwiązania dotyczące tak zwanej linii bezpośredniej dla odbiorców energii elektrycznej – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Nowej Mobilności 2024 Stanisław Gawłowski, Senator RP, Przewodniczący Senackiej Komisji Klimatu i Środowiska. – Zwłaszcza tych wielkich, którzy potrzebują ogromnej ilości energii i szukają tańszej energii z innych źródeł niż tylko tych tradycyjnych dostarczanych w ciągle w Polsce z węgla. Trzeba wzmocnić też system ładowania samochodów elektrycznych na trasach szybkiego ruchu i autostradach. Tutaj potrzebna jest legislacja, która zmusi koncerny energetyczne do tego, żeby budowały stacje szybkiego ładowania, albo stworzyły warunki do realizacji tego typu stacji wzdłuż polskich autostrad – podsumowuje Stanisław Gawłowski.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij