Banki stawiają na sztuczną inteligencję
Polskie banki należą do jednych z najnowocześniejszych w Europie, jednych z najbardziej innowacyjnych. Wystarczy zorientować się, jaki jest poziom obsługi bankowej w innych państwach, zwłaszcza Europy Zachodniej. Polskie banki korzystają z relatywnie młodych systemów bankowych, które w większości zaczęły powstawać w latach 90. XX wieku. W efekcie klienci z Polski mogą liczyć na szereg nowoczesnych rozwiązań, zwłaszcza w obszarze front-end. Systemy bankowości podstawowej są i będą stanowić kluczowy element infrastruktury banku.
– Banki europejskie zawsze były kilka lat do tyłu, jeśli chodzi o innowacyjność, w porównaniu do polskich banków – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Tadeusz Białek, Prezes Związków Banków Polskich. – Polski sektor bankowy mocno stawia na rozwój sztucznej inteligencji, intensywnie wdrażamy sztuczną AI zarówno w obsłudze klienta, przy monitorowaniu produktów, a także w systemach ochrony i bezpieczeństwa. Wprowadzamy nowe rozwiązania w obszarze przeciwdziałania przestępstwom. Utrudnianie działania przestępcom to przykładowo w ostatnim czasie w polskiej bankowości dynamiczny kod CVV. To zwyczajowo 3 literowy kod na odwrocie karty. Obecnie niektóre banki oferują możliwość dynamicznej zmiany tego kodu przez odpowiednie uruchomienie odpowiednich funkcjonalności bankowości elektronicznej. To tylko jeden z wielu przykładów. Polskie banki są jednymi z najnowocześniejszych w Unii Europejskiej – podkreśla Tadeusz Białek.