logo eNewsroom
Izabela Karolczyk-Szafrańska
Vice President of the Management Board Chief Marketing Officer w InPost Group
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

ESG pomaga w biznesie – to nie tylko regulacyjny obowiązek

Jeżeli ESG jest umiejscowione w strukturze organizacji w części biznesowej – wówczas służy rozwojowi przedsiębiorstwa. Jeżeli jest postrzegane tylko jako obowiązek regulacyjny i zostanie umiejscowione przy dziale finansowym – wtedy nie zbuduje korzyści biznesowej, pozostaną wyłącznie korzyści wynikające z obowiązkowego raportowania. Jeśli przedsiębiorstwo widzi korzyści biznesowe w ESG - wówczas transformacja sprzyja wprowadzaniu ekologicznych rozwiązań. Jest to kwestia odpowiedniego zaadresowania celów.

– ESG widzimy jako transformację biznesu. Kiedyś mówiliśmy o CSR, czyli o społecznej odpowiedzialności biznesu – o tym dobrym aspekcie, który firmy realizują dla różnych społeczności, dla otaczającego nas świata – powiedziała serwisowi eNewsroom.pl Izabela Karolczyk-Szafrańska, Vice President of the Management Board Chief Marketing Officer w InPost Group. – Najważniejszym elementem, który się zmienił teraz i do którego świat dąży, jest zmiana postrzegania tego, jak firmy mają traktować klasyczny CSR. ESG jest częścią strategii biznesowej. Nowe przepisy, które wchodzą w zakresie ESG, są bardzo wymagające. Musi zatem nastąpić mentalna transformacja w każdym biznesie. W InPost transformację ESG rozpoczęliśmy już dawno temu. To wynika nie tylko z potrzeby biznesowej – ale jest elementem wartości, jaką dostarczamy konsumentom. Nasza usługa jest bardzo ekologiczna – podkreśla Izabela Karolczyk-Szafrańska.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij