logo eNewsroom
Andrzej Twarowski
CEO, Sandler, Twarowski and Partners
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Jak podnieść zaufanie do zawodu handlowca?

Jak pokazują badania Hub Spotu, zawód sprzedawcy jest jednym z mniej szanowanych zawodów społecznych. Poziom zaufania społecznego dla handlowców wynosi około 3%. W związku z tym, jeżeli ktoś jest wysokiej klasy specjalistą, to ciężko mu wejść w rolę kojarzoną z kiepskimi handlowcami – którzy próbowali coś sprzedać, wcisnąć klientowi. Warto zostawić przestrzeń klientowi – do tego służy jeden z podstawowych mechanizmów, mianowicie tak zwane prawo do odmowy. Rozmawiając z klientem warto szukać porozumienia – spotkać się, porozmawiać i zobaczyć, czy są jakieś obszary współpracy. Warto dopytać klienta, w jaki sposób funkcjonuje, jakie ma wyzwania, jakie ma doświadczenia – dopiero potem opowiedzieć, co można ulepszyć. Warto wspólnie planować dalsze kroki, ale również dać klientowi przestrzeń do odmowy.

– Uczestnicy naszej szkoły wskazują na chęć poprawy ich nastawienia. To bardzo różne obszary – od ambicji, zapału, po pozytywne myślenie, elementy determinacji czy też odwagi – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Andrzej Twarowski, CEO, Sandler, Twarowski and Partners. – Dosyć często w tym nastawieniu przejawiało się ogólne podejście do sprzedaży. Zdarza się, że osoby takie nie są typowymi sprzedawcami – czyli są na przykład konsultantami, marketingowcami, prawnikami, inżynierami, ludźmi IT. I bardzo często tego typu osoby w ramach awansowania w strukturach firmy albo założenia własnego biznesu w pewien sposób trochę niechcący zaczynają zajmować się sprzedażą. I wielokrotnie słyszymy taki komentarz "kurcze, nikt mi nie mówił, że ja będę musiał sprzedawać". Nie po to kończyłem studia, robiłem aplikację, studia podyplomowe – żeby wchodzić w rolę handlowca, czytaj czasami akwizytora. To negatywne podejście do sprzedaży jest bardzo zrozumiałe. W Sandlerze pokazujemy, że sprzedaż może kompletnie inaczej wyglądać. Nie musi być nachalna, nie musi polegać na stosowaniu różnych manipulacji i trików – podkreśla Twarowski.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij