logo eNewsroom
Dominik Branny
prezes zarządu MAKRO Polska
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Trendy na polskim rynku detalicznym

Struktura handlu detalicznego w Polsce nadal wskazuje na stały rozwój dyskontów. Cierpi na tym zdecydowanie tak zwany mały format, co potwierdzają coroczne statystyki. Natomiast pojawia się szansa na rozwój franczyzy oraz tych konceptów, które są w stanie zbudować konkurencyjność małych detalistów – formatu poniżej 300 m2. Franczyza jest jako koncept jedyną formułą, która może się skutecznie, w długim terminie zmierzyć z dyskontami. Widać też potencjał rozwoju branży gastronomicznej – to długoterminowy trend, który jest związany z konsumenckim zwyczajem jadania coraz częściej poza domem.
 
– Widzimy wiele możliwości rozwoju na rynku handlu na rzecz klienta profesjonalnego – w tym gastronomicznego. Rośnie udział produktów zamawianych przez aplikacje  – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Dominik Branny, Prezes Makro Polska. – W MAKRO to poziom sięgający 75-80%, co potwierdza wzrost znaczenia e-commerce w aktywnej dystrybucji. Naszym celem strategicznym z jednej strony jest rozwój franczyzy, aby wyposażyć naszych klientów z sektora handlu detalicznego (Traders) w konkurencyjne narzędzia. Z drugiej strony kluczowy jest również rozwój oferty dla przedstawicieli branży gastronomicznej – jednak nie tylko i wyłącznie handlowej z perspektywy asortymentu, ale przede wszystkim w zakresie dodatkowych narzędzi. Przykładem mogą być rozwiązania cyfrowe służące do rezerwacji miejsc, aplikacje do zamawiania czy strony internetowe. To ma być skuteczny ekosystem wspierający przedsiębiorców w obszarze zarządzania kosztami funkcjonowania biznesu oraz budowania konkurencyjności. Obok rozwiązań cyfrowych dla naszych klientów z branży gastronomicznej dostępna jest także formuła Akademii Inspiracji. To miejsce, w którym spotykamy się z naszymi profesjonalnymi klientami – analizujemy, w jaki sposób optymalizować foodcost czy poszukujemy nowych rozwiązań. W Akademii Inspiracji nasi pracownicy poznają lepiej potrzeby klientów, którzy korzystają z produktów marek własnych. Warto podkreślić, że stanowią one już 20% obrotu MAKRO Polska, a w segmencie gastronomii więcej niż 30% - zaznacza Branny.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij