logo eNewsroom
Dawid Osiecki
Managing Director, Head of Data & AI, Accenture Cloud First
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pracowników

Najdynamiczniejszy okres rozwoju sztucznej inteligencji dopiero przed nami, a tempo wdrażania kolejnych innowacji z tego obszaru w ostatnim czasie znacznie wzrosło. Samo pojęcie AI jest z nami już od wielu dekad, a inteligentne algorytmy od dawna wspomagają działanie zaawansowanych systemów stosowanych przez biznes. Obecną popularność AI zawdzięczamy generatywnej sztucznej inteligencji w postaci rozwiązania ChatGPT, które spotkało się ze sporym zainteresowaniem wśród użytkowników indywidualnych. Dla wielu firm natomiast, stało się czynnikiem motywującym do zbadania potencjału danych, które posiadają. Okazało się, że w celu usprawnień w rozwoju można je wymieniać pomiędzy różnymi działami w firmach, pomiędzy organizacjami i nawet sektorami. Wzrosła też świadomość tego, jak ważna jest jakość danych oraz odpowiednie nimi zarządzanie.


Wiele firm stosuje już automatyzację szeregu procesów biznesowych – i to w tym obszarze można uzyskać największą korzyść z wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji, np. w kontakcie z klientami czy pracownikami. Korzystając z GenAI, można odwrócić dotychczasowe proporcje automatyzacji, które obecnie wynoszą około 20-30%, i dążyć nawet do 80%. Jednym z przykładów takiego wdrożenia w obszarze obsługi klienta jest ostatnia współpraca Accenture i VeloBanku, w ramach której stworzono chatbota, który jest wsparciem merytorycznym dla doradców banku obsługujących klientów zainteresowanych programem „Bezpieczny kredyt 2%”. Rozwiązanie to bazuje na GenAI. Ta technologia oferuje wysoką skuteczność również w innych obszarach biznesowych, np. w marketingu (np. przy generowaniu treści czy grafik na potrzeby kampanii marketingowych), w działaniach usprawniających pracę działów IT (czyli wytwarzaniu, programowaniu, utrzymywaniu rozwiązań IT), w generowaniu dokumentacji czy szkoleniach pracowników.
– Sztuczna inteligencja jest szansą dla osób, które chcą się rozwijać. Przykładowo GenAI obsługuje liczne bazy wiedzy, które pozwalają przygotować się do egzaminów kompetencyjnych z zagadnień technologicznych i w ten sposób bardzo szybko zyskiwać nowe umiejętności. Podobnie, jak w medycynie lekarze nie zostali zastąpieni zdjęciami RTG, rezonansem czy tomografem, tak samo w biznesie, GenAI nie zastąpi pracowników, a będzie ich wsparciem – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Dawid Osiecki, Managing Director Data&AI, Accenture w Polsce. – By w pełni wykorzystać potencjał GenAI, firmy muszą zrewidować swoje strategie analityki danych i wpleść rozwiązania AI we własne współczesne systemy IT. Efektywne wykorzystanie AI wymaga zbudowania nowych kompetencji, zarówno na poziomie zarządów, jak i pracowników – podpowiada Osiecki.

 

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij