logo eNewsroom
Katarzyna Konkel
CEO Omnisense
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Na czym polega cyrkularność w branży tekstylnej?

Zmiany klimatyczne i zanieczyszczenia sprawiają, że na świecie rośnie presja w zakresie właściwego zarządzania zasobami naturalnymi, wdrażania bioróżnorodności i gospodarki obiegu zamkniętego. W sektorze tekstylnym wdrażanie koncepcji GOZ dotyczy ekoprojektowania produktów, odzysku i recyklingu surowców, ekooznakowania, wdrażania innowacyjnych modeli biznesowych, edukacji interesariuszy w obszarze zrównoważonego rozwoju, a także efektywnego zużycia zasobów naturalnych. W Unii Europejskiej powstaje Strategia UE na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym, która będzie zakładać selektywną zbiórkę odpadów tekstylnych w krajach członkowskich od 2025 roku.

– Czy cyrkularność, odmieniana ostatnio przez wszystkie przypadki – to bardziej cyrk na kółkach i zupełnie nieracjonalne oczekiwania wobec producentów i dostawców? Czy może nowa rzeczywistość, która będzie kreowała wiele realnych nowych szans rynkowych? – powiedziała serwisowi eNewsroom.pl Katarzyna Konkel, CEO Omnisense podczas II Kongresu ZPPHiU i PSNPH. – Zdecydowanie wybrzmiewa w naszej dyskusji ta druga opcja. To znaczy pokazujemy, że jesteśmy w stanie być bardziej przyjaźni dla środowiska, otwarci na nowe i te stare, ale odkrywane od początku na potrzeby konsumentów – ciągle pozostając bardzo racjonalnymi rynkowo i mając na uwadze to, że przedsiębiorstwa, które tworzymy są po to, by zarabiać. Nie jesteśmy instytucjami charytatywnymi, ale możemy wspierać mądre, pro-środowiskowe rozwiązania – podkreśla Konkel.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij