ESG w branży tekstylnej – jakie wyzwania czekają firmy?
Przedsiębiorstwa już na etapie opracowywania strategii biznesowych powinny uwzględnić interesy społeczne, ochronę środowiska, a także ład korporacyjny celem budowania pozytywnego wizerunku i zaufania do firmy, wzmocnienia jej konkurencyjności oraz umocnienia jej pozycji w łańcuchu dostaw. Przedsiębiorstwa, które nie analizują ryzyk ESG i nie budują swojej strategii biznesowej w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju stają się mniej atrakcyjnym partnerem do współpracy i gorzej ocenianym obiektem inwestycyjnym. Ma to zatem bezpośrednie przełożenie na decyzje zakupowe konsumentów oraz inwestorów.
– ESG to kolejne słowo, które spędza sens powiek polskim przedsiębiorcom i producentom. I nie tylko polskim, bo to globalna zagwozdka – powiedziała serwisowi eNewsroom.pl Katarzyna Konkel, CEO Omnisense podczas II Kongresu ZPPHiU i PSNPH. – Bardzo długo żyliśmy w świecie, w którym odpowiedzialność za rynek przekładaliśmy na konsumenta i na klienta. Te reguły gry zostaną w najbliższym czasie zmienione. Według badań PwC aż 76% konsumentów twierdzi, że przestanie kupować od firm, które źle traktują środowisko, pracowników lub społeczność, w której działają. Mam nadzieję, że nowe zasady będą przyjazne zarówno dla konsumentów, jak i dla producentów, a także dla świata biznesu. Jest wiele dowodów na to, że to się spina budżetowo i że można śmiało patrzeć w przyszłość. Nie musimy obawiać się tych trzech liter ESG, tylko napełnić je treścią zgodną z KPI-ami biznesowymi – wskazuje Konkel.