logo eNewsroom
Tomasz Ciąpała
Prezes Zarządu spółki G8 S.A.
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Polskie firmy tekstylne inwestują w ESG

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowali Drugi Kongres ZPPHiU i PSNPH, który był poświęcony standardom współpracy na linii najemcy – wynajmujący. Dyskutowano o cyrkularności i procesie inwestycyjnym najemców w centrach handlowych nowych oraz już istniejących. Zaktualizowano także Kodeks dobrych praktyk w umowach najmu według Najemców o nowe narzędzia ułatwiające proces negocjacyjny. Była to kontynuacja prac rozpoczętych podczas Pierwszego Kongresu na temat oczekiwanych przez najemców standardów współpracy i komunikacji z właścicielami oraz zarządcami centrów handlowych.

– Nasze kongresy dają nam szerszą perspektywę niż tylko bieżące kwestie dotyczące branży.  Omawialiśmy kwestie dotyczące ESG i rozszerzonej odpowiedzialności producentów – które będziemy zobowiązani wdrażać, a to oznacza mnóstwo inwestycji w kierunku zarządzania cyrkularnością – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Tomasz Ciąpała, Prezes Zarządu spółki G8 S.A., Lancerto podczas II Kongresu ZPPHiU i PSNPH. – Kongres jest świetną okazją, żeby spotkać się z tym, co przed nami w średnim horyzoncie. Rozmawiamy o sprawach, które dzieją się też tu i teraz. ESG jest czymś, nad czym każdy już musi pracować – to nie jest tylko jakiś hashtag pod tytułem przyszłość, to jest rzeczywistość. Na przykładzie naszej spółki mogę powiedzieć, że po pierwsze poprawiamy od lat trwałość produktów. To jest kluczowe, bo na rynku mody trwałość produktów wzmacnia szanse obiegu cyrkularnego. Realizujemy też inwestycje w kierunku zielonej energii – dzięki naszym panelom fotowoltaicznym od tego roku wyprodukowaliśmy bardzo dużą nadwyżkę mocy w miesiącach letnich, dzięki czemu oddaliśmy energię do systemu, co z pewnością dało efekt, jeśli chodzi o zmniejszoną ilości emisji CO2. To tylko niektóre kwestie, w jakie inwestuje polski sektor producentów odzieży – podkreśla Ciąpała.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij