Innowacje wspierają rozwój branży słodyczy
Innowacje w branży słodyczy są bardzo wdzięczną częścią biznesu. Słodycze w dużym stopniu opierają się na nowych produktach, których konsument oczekuje. Klient często idzie do sklepu nie tylko po to, żeby kupić sobie coś słodkiego – ale szuka produktów, które go zaskoczą, czegoś nowego. W związku z tym praktycznie każdy producent słodyczy pracuje nad nowymi wyrobami. Najczęściej są to różnego rodzaju nowe smaki albo nowe formaty produktu. Obszar innowacji jest zatem bardzo istotny – bo producenci muszą podążać za tym, jak zmienia się konsument, zwłaszcza młody odbiorca. To szczególne wyzwanie – bo młodzi ludzie mają mniejszą lojalność do wybranych produktów. Właściwie przy każdej wizycie w sklepie szukają czegoś nowego, niestandardowego, egzotycznego.
– Innowacje produktowe na pewno będą nieustającym wyzwaniem dla producentów słodyczy. Ale należy też pamiętać o ogromnej grupie konsumentów, którzy są bardzo lojalni i przywiązani do swoich ulubionych wyrobów – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel. – W Wedlu to przykładowo czekolada Jedyna, ptasie mleczko waniliowe, czekolada gorzka, klasyczna 64%. To niezmiennie nasze numery jeden na polskim rynku, jeśli chodzi o sprzedaż. Jestem przekonany, że te produkty będą miały wysokie udziały sprzedażowe w dłuższej perspektywie. Wynika to z faktu, że polskie społeczeństwo jest dość mocno konserwatywne i przywiązane do tych wyrobów, które zna od wielu lat. Młodzi ludzie nieco ten trend zmieniają – ale nie wiemy, jakie będą ich preferencje w wieku 35-45 lat – tłumaczy Herman.