Programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż
W Polsce temat lojalności wobec sieci handlowej jest bardzo interesujący. Polacy z natury są nielojalnymi konsumentami. Średnio odwiedzają cztery sklepy spożywcze w miesiącu – można więc mówić o zjawisku multi-lojalności. Z drugiej strony sieci handlowe próbują zachęcić swoich konsumentów do większej lojalności – chociażby przez swój rozwój oraz wdrażanie własnych aplikacji mobilnych z rozbudowanymi systemami nagradzania za lojalność. Elementami budującymi lojalność mogą być kupony rabatowe BLIX. Dzięki benefitom otrzymywanym po przystąpieniu do programu lojalnościowego danej sieci, konsumenci korzystają z licznych rabatów i okazji.
– W serwisach BLIX staramy się pomóc z sieciom handlowym w komunikacji rabatów przez ekspozycję ofert, które są dostępne dla lojalnych użytkowników właśnie w gazetkach promocyjnych. Jeżeli są one dostępne tylko w aplikacji sieci handlowej, to ciężko jest dotrzeć z taką ofertą do szerszego grona odbiorców i potencjalnych nowych klientów – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Krzysztof Łuczak, head of retail w Grupie Blix. – Staramy się, aby nasze oferty były odpowiednio wyeksponowane w gazetkach promocyjnych i w ten sposób pomagamy sieciom handlowym nie tylko z retencją ich obecnych klientów, ale także z pozyskaniem nowych. Skuteczność programu lojalnościowego można mierzyć przez retencję użytkowników – czyli utrzymanie ich w aplikacji mobilnej. Sprawdza się także, czy dany użytkownik, który został pozyskany, będzie nadal lojalny za miesiąc, dwa, za pół roku, czy za rok. To jest jeden z sposobów pomiaru – sieci handlowe mogą je wykorzystywać i sprawdzać, na ile ich działania lojalnościowe są skuteczne na ryku – analizuje Łuczak.