logo eNewsroom
Wojciech Kamiński
dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Inflacja zmniejsza sprzedaż produktów premium

Segment produktów premium dla zwierząt w Polsce cały czas się rozwija – ze względu na rosnącą świadomość tego, jakie są potrzeby naszych pupili. Ale trzeba pamiętać, że baza jest cały czas niska. Przykładem może być procent zwierząt karmionych gotowymi, pełnowartościowymi karmami. Jeszcze 10 lat temu było to tylko 20% dla Polski, w porównaniu np. do 90% w Niemczech czy 60% w Czechach. Dzisiaj udział sprzedaży premium w Polsce wzrósł do 55%, ale nadal jesteśmy niżej niż inne kraje. Wciąż jednak aż 45% zwierząt jest karmionych tym, co zostaje z posiłku – ewentualnie przygotowanymi specjalne posiłkami, czyli produktami gotowanymi. Rynek artykułów premium dla zwierząt rośnie głównie w dużych miastach – ponieważ tam jest największa świadomość potrzeb pupili oraz możliwości finansowe, żeby takie artykuły sfinansować.

– Obecnie wysoka inflacja i mniejsza ilość pieniędzy w kieszeniach większości z nas może spowodować wyhamowanie rynku produktów premium. Część klientów zmienia swoje nastawienie – widzimy to bardzo mocno na przykładzie karmy mokrej, która jest droższa – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska. – Teraz wielu klientów przechodzi na karmę suchą, ponieważ ona jest bardziej ekonomiczna. To nadal może być karma premium – ale karma sucha jest bardziej efektywna w kontekście kosztowym niż karma mokra. A zatem obecna sytuacja na rynku, zwłaszcza wysoka inflacja – może spowodować pewnego rodzaju zahamowanie trendu wzrostowego w segmentach premium – przewiduje Kamiński.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij