logo eNewsroom
Krzysztof Łuczak
head of retail w Grupie Blix
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Nowe trendy w zachowaniach konsumentów

Badania Blix pokazują zmieniające się postawy konsumenckie. Pojawiają się nowe grupy konsumentów oraz nowe trendy – na przykład w wyniku wysokiej inflacji. Okazuje się, że z racji inflacji i potrzeby oszczędzania zakupy nie sprawiają już takiej przyjemności, jak to było wcześniej. Czy to jest stały trend, czy tylko wywołany chwilową perturbacją na rynku, to się dopiero okaże. Monitoring zachowań konsumenckich pozwala, by na nie odpowiednio reagować. Dzięki temu można też wskazywać sieciom handlowym, jak powinny działać w takiej sytuacji.

– W serwisach Grupy Blix zwyczajowo największy odsetek stanowiły osoby rozważne i pragmatyczne. Oznacza to osoby, które z chęcią szukały ofert promocyjnych, wybierały nowości i chętnie sięgały po gazetki cyfrowe – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Krzysztof Łuczak, head of retail w Grupie Blix. – Natomiast z roku na rok widzimy, że ze względu na wysoką inflację rosną takie kategorie, jak cenocholicy – czyli osoby szukające określonych produktów w jak najniższej cenie. Zwiększa się też grupa osób ekocentrycznych – czyli zwracających uwagę na ekologię. Oni przykładowo szukają bardziej ekologicznych opakowań produktów. Nadal jest spora populacja tzw. szoperów z przymusu – czyli osób, które nie chcą iść do sklepu, ale muszą zrobić zakupy. Takie osoby korzystają z serwisów gazetkowych po to, żeby kupić to, co muszą – choć nie sprawia im to przyjemności – wyjaśnia Łuczak.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij