logo eNewsroom
Krzysztof Andrzejewski
przewodniczący Rady Nadzorczej Studenac
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Sezon turystyczny w Chorwacji wpływa na handel detaliczny

Rynek handlu detalicznego w Polsce i w Chorwacji ma bardzo wiele podobieństw. Dotyczy to trendów, preferencji i wyborów konsumentów. Są pewne atrybuty, które są bardziej wzmocnione w zależności od położenia geograficznego. Ale w większości krajów nadal kluczowa jest wygoda zakupów i bliskość sklepów. Za tym idą też wysokie wymagania w zakresie jakości i świeżości produktów. Sieci sklepów skupiają się zatem na kombinacji wartości dla klienta, która obejmuje bliskość, ofertę i cenę. Ważne jest, aby cena była akceptowalna – przy szerokiej ofercie i dobrej jakości produktów. W okresie od maja do października Chorwację odwiedza wiele turystów z różnych krajów europejskich, także z Polski. Oczekują oni lokalnych produktów, ale również produktów znanych ze swoich rynków. Sieci sklepów muszą zatem proponować różnorodną ofertę, dobierając propozycje dla klientów lokalnych i turystycznych.

– Ze względu na klimat chorwaccy konsumenci więcej czasu spędzają na zewnątrz. Dlatego świeżość produktów jest bardzo ważna. Niestety, cena nadal jest bardzo istotna – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Krzysztof Andrzejewski, przewodniczący Rady Nadzorczej Studenac, należąca do Enterprise Investors. – Dlatego sukces zależy od kombinacji czynników – oferty, jakości produktów, lokalizacji, bliskości sklepu i poziomu obsługi. Nasza sieć sklepów Sudenac jest dostępna w całej Chorwacji – także na wyspach, na wybrzeżu i oczywiście na lądzie, w dużych miastach, średnich i małych miejscowościach. W związku z tym nasz klient jest mocno zróżnicowany. Dodatkowo w Chorwacji w okresie od maja do października jest co roku dwadzieścia kilka milionów turystów z różnych krajów europejskich. Oczekują oni lokalnych produktów, ale szukają też takich, które znają ze swojego rynku. Dlatego dobór różnorodnej palety produktowej jest istotny, sprowadzamy je z całego świata, także z Polski – wyjaśnia Andrzejewski.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij