Czuć optymizm w handlu detalicznym
Dane makroekonomiczne na rynku detalicznym w Polsce są coraz bardziej optymistyczne. Chociaż warunki nadal są trudne i niekorzystne – to wydaje się, że moment krytyczny został przełamany, a inflacja powoli odpuszcza. Konsument nadal jest bardzo ostrożny, świadomy i kieruje się ceną. Natomiast polski rynek detaliczny jest rynkiem bardzo dojrzałym – jest już w dużej mierze ukształtowany i to jest jego siłą. Przyszłość rynku będzie szła w kierunku wielofunkcyjnych budynków, gdzie handel detaliczny będzie odgrywał dużą rolę.
– Już teraz ewidentnie czuć optymizm na rynku. Kaufland jest obecny w Polsce od ponad 20 lat. Przez ten okres rozwijaliśmy się przede wszystkim organicznie. Dzisiaj marka dysponuje 240 marketami. Są to głównie markety własnościowe, ale coraz częściej otwieramy sklepy w centrach handlowych jako najemca, co wcześniej raczej nie miało miejsca. Jesteśmy obecni w retail parkach i centrach handlowych – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Ryszard Wysokiński, Head of Department Investor Relations w Kaufland Polska. – Nasze sklepy mają średnio 2800 metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży i pod tym względem nic się nie zmieniło. Realizujemy koncepcję, którą nazywamy one-stop-shopping – czyli oprócz typowej oferty proponujemy klientom dodatkowe usługi i produkty m.in. lokalnych partnerów. Interesuje nas rozwój w całym kraju – oczywiście z racji wielkości naszego formatu nie każda lokalizacja jest możliwa. Zanim zdecydujemy się na realizację inwestycji, zawsze dokładnie analizujemy jej potencjał – tłumaczy Wysokiński.