logo eNewsroom
Wojciech Kamiński
dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Rynek produktów dla zwierząt nieprzerwanie rośnie

Rynek produktów dla zwierząt od kilku lat bardzo rośnie – nie stracił ani w wyniku pandemii, ani z powodu wojny w Ukrainie. Wręcz przeciwnie. Ponadto rozwija się w tym segmencie sprzedaż internetowa. Firma Maxi Zoo otworzyła sklep internetowy już w roku 2019 – czyli przed wybuchem pandemii. To była dobra decyzja w odpowiednim w czasie. Obecnie udział sprzedaży internetowej w porównaniu do sklepów stacjonarnych wynosi 20% do 80%. Dlatego sieci sklepów stacjonarnych wciąż rosną mocniej niż sklep internetowy. Ważne jest jednak połączenie obu kanałów sprzedaży i wykorzystanie tego, że rynek artykułów dla zwierząt cały czas dynamicznie się rozwija.

– Pandemia, jak dla większości uczestników rynku, była dla nas dużym zaskoczeniem. Dlatego po kilku tygodniach, kiedy ustawialiśmy nowe procesy, nowe możliwości – mocno myśleliśmy, jak możemy zareagować na ten kryzys. Podjęliśmy decyzję, że nie będziemy rezygnować z tego, co planowaliśmy w poprzednich latach – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska. – Zdecydowaliśmy się na kontynuowanie ekspansji. Czy wygraliśmy ten rynek i wykorzystaliśmy szansę? Wydaje mi się, że tak – bo byliśmy jedną z niewielu firm detalicznych, która w okresie pandemii nie traciła, a właściwie zyskiwała. Zwierzęta w okresie pandemii to było coś, co dawało nam radość – było elementem wnoszącym pozytywne emocje do naszego życia. Były nawet praktyczne aspekty – czyli opcja wychodzenia na spacer z psem, podczas gdy wszyscy byli zamknięci w domach. W związku z tym biznesowo to była dla nas ogromna szansa, którą postanowiliśmy wykorzystać. Odnotowaliśmy większe zapotrzebowanie na nasze produkty – ale w tym czasie była też zwiększona liczba adopcji zwierząt ze schronisk. W roku 2021 otworzyliśmy 16 nowych lokalizacji. W tym roku planujemy otworzyć kolejnych 30. Intensywnie analizujemy nasze inwestycje i wydaje się, że jak dotąd są to dobre decyzje – podkreśla Kamiński.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij