logo eNewsroom
Krzysztof Łuczak
head of retail w Grupie Blix
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Polacy wolą cyfrowe gazetki promocyjne

Najnowszy raport Blix wskazuje, że Polacy wybierają zdecydowanie elektroniczną wersję gazetek promocyjnych. Oczywiście cały czas są użytkownicy, dla których forma papierowa jest preferowana – natomiast jest to obecnie zaledwie 18% badanych. Więc ogromny koszt, który niosą za sobą gazetki papierowe – zarówno koszt materialny, ale też ekologiczny dla środowiska – jest zastępowany przez dużo przyjaźniejszą formę cyfrową. Nawet osoby dojrzałe – czyli 45-55+, coraz mocniej przyzwyczajają się i coraz chętniej sięgają po gazetki cyfrowe – które są bardziej dostępne, bo na wyciągnięcie ręki ze swojego smartfona.

– Rzeczywiście w obszarze gazetek promocyjnych mamy ogromne zmiany, które możemy nazwać zmianą paradygmatu. Postępująca inflacja, mniejsza dostępność papieru oraz jego wysoki koszt zmusiły sieci handlowe do szukania alternatywnych form dystrybucji gazetek – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Krzysztof Łuczak, head of retail w Grupie Blix. –  Wraz z rozwojem kanałów cyfrowych użytkownicy coraz częściej decydują się na przeglądanie gazetek w formie cyfrowej. To wyraźna zmiana, zanotowana w naszym raporcie pierwszy raz. Co to znaczy? Znaczy to, że mamy obecnie do czynienia z preferencją form elektronicznych od papierowych. I taka forma gazetek coraz mocniej przoduje na rynku. Mamy w tym roku kolejne sieci, które oficjalnie ogłosiły, że zaprzestają publikacji i dystrybucji publikacji gazetek papierowych. Ich gazetki są nadal dostępne, ale w formie cyfrowej – podsumowuje Łuczak.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij