Polacy wolą cyfrowe gazetki promocyjne
Najnowszy raport Blix wskazuje, że Polacy wybierają zdecydowanie elektroniczną wersję gazetek promocyjnych. Oczywiście cały czas są użytkownicy, dla których forma papierowa jest preferowana – natomiast jest to obecnie zaledwie 18% badanych. Więc ogromny koszt, który niosą za sobą gazetki papierowe – zarówno koszt materialny, ale też ekologiczny dla środowiska – jest zastępowany przez dużo przyjaźniejszą formę cyfrową. Nawet osoby dojrzałe – czyli 45-55+, coraz mocniej przyzwyczajają się i coraz chętniej sięgają po gazetki cyfrowe – które są bardziej dostępne, bo na wyciągnięcie ręki ze swojego smartfona.
– Rzeczywiście w obszarze gazetek promocyjnych mamy ogromne zmiany, które możemy nazwać zmianą paradygmatu. Postępująca inflacja, mniejsza dostępność papieru oraz jego wysoki koszt zmusiły sieci handlowe do szukania alternatywnych form dystrybucji gazetek – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Krzysztof Łuczak, head of retail w Grupie Blix. – Wraz z rozwojem kanałów cyfrowych użytkownicy coraz częściej decydują się na przeglądanie gazetek w formie cyfrowej. To wyraźna zmiana, zanotowana w naszym raporcie pierwszy raz. Co to znaczy? Znaczy to, że mamy obecnie do czynienia z preferencją form elektronicznych od papierowych. I taka forma gazetek coraz mocniej przoduje na rynku. Mamy w tym roku kolejne sieci, które oficjalnie ogłosiły, że zaprzestają publikacji i dystrybucji publikacji gazetek papierowych. Ich gazetki są nadal dostępne, ale w formie cyfrowej – podsumowuje Łuczak.