logo eNewsroom
Grzegorz Cydejko
publicysta ekonomiczny
enewsroom.pl
Bezpośredni link do filmu
Kliknij, aby skopiować do schowka.

Kampania wyborcza może być merytoryczna?

Wielkimi krokami zbliża się kampania wyborcza. To oznacza, że partie polityczne będą proponować nowe rozwiązania i prezentować programy wyborcze. Jesteśmy w ostatnim punkcie kulminacyjnym, gdzie partie polityczne konkurują na hasła o charakterze populistycznym. Być może to nauczy obywateli oddzielać plewy od ziarna. Może dzięki temu przyszłe kampanie będą mniej skażone silnymi wpływami populistów i będą bardziej merytoryczne.

– Kampania wyborcza ma swoje prawa i proponowałbym ostrożność w ocenie ruchów, które na pierwszy rzut oka wyglądają populistycznie. Chociażby jak niedawno ogłoszony program zerowego oprocentowania kredytów dla młodych małżeństw czy dla młodych ludzi, którzy chcą kupić mieszkanie, a więc chcą po prostu mieć dach nad głową – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Grzegorz Cydejko, publicysta ekonomiczny. – To jest bardzo mały wycinek bardzo szerokiego programu przygotowywanego przez Platformę Obywatelską. Szeroki program jest bardzo rozsądny i rzeczywiście gromadzi wiedzę ekspercką z różnych źródeł. Podobnie oceniam inne programy. Wydaje mi się, że na czas kampanii wyborczej, niestety z różnych względów, jesteśmy skazani na konkurencję o charakterze populistycznym. Jednak wydaje się, że rozsądni obywatele mają prawo dodatkowej informacji. Pod tymi prostymi, czasem wyglądającymi na populistyczne hasła warto dopytywać na temat rzeczywistych ruchów czy sposobów radzenia sobie z problemami współczesnego rozwoju – podpowiada Cydejko.

REKLAMA
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij