Polski Stomil planuje rozwój w Polsce i na rynkach zagranicznych
Stomil Bydgoszcz działa zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Udział sprzedaży za granicą to prawie 40 proc. całkowitych przychodów. Firma planuje bardzo intensywny rozwój na rynkach zagranicznych, w tym angielskim, niemieckim czy francuskim. Już dziś jest wyraźnie obecna na Białorusi i Ukrainie. Tam także znajdują się pewne, nie do końca zbadane jeszcze, możliwości rozwoju. Stomil Bydgoszcz wytwarza produkty na bazie gumy. Są to węże hydrauliczne, przemysłowe, produkty formowe, płyty, wykładziny itp. dla różnych gałęzi przemysłu. Znajdują one zastosowanie w takich sektorach, jak: górnictwo, przemysł samochodowy, produkcja maszyn rolniczych, urządzeń hydraulicznych, podnośników, czy przemysł spożywczy. Branża, w której spółka działa, od wielu lat dynamicznie się rozwija. Potwierdzają to wskaźniki wzrostów na rynkach międzynarodowych. Taka sytuacja stwarza obiecujące perspektywy rozwoju dla Stomilu.
– Choć nie należymy do największych graczy, chcemy dobrze wykorzystać sprzyjającą koniunkturę poprzez zwiększenie penetracji rynku i poszerzenie portfela produktów. Dzięki temu uda się zwiększać przychody znacznie szybciej, niż wynikałoby to ze wskaźników rynkowych – powiedział serwisowi eNewsroom Mariusz Rędaszka, prezes Stomil Bydgoszcz – Ostatnie działania ukierunkowane na zintensyfikowanie sprzedaży – zarówno w kraju, jak i za granicą – spowodowały, że dziś spółka w niektórych asortymentach jest w stanie zrealizować jedynie ok. 50-60 proc. wszystkich spływających do niej zamówień. Przyczyną są niewykorzystane techniczne moce produkcyjne w wyniku braków kadrowych w obszarze produkcji i magazynów. Stomil chce inwestować i zatrudniać nowych pracowników, budować kompetencje. Rozwiązanie tych problemów pozwoli na skokowy wzrost skali działalności. Inwestycje w kapitał ludzki i nowe technologie wymagają jednak pozyskania środków finansowych. Dlatego Spółka musi położyć najpierw nacisk na zmaksymalizowanie wykorzystania majątku produkcyjnego, który dziś posiada. Konieczne jest także zbudowanie sprzedaży na poziomie, który zagwarantuje znaczny przyrost marży, zwiększenie EBITDA. Stomil planuje zadbać o zwiększenie penetracji rynku, dystrybucji i poprawę jakości obsługi klienta. Należy jednak pamiętać o głównych przeszkodach w rozwoju spółki – konieczności pozyskania nowych pracowników, ograniczeniach technologicznych i finansowaniu. Spółka powinna szybko wprowadzać niezbędne zmiany. To pozwoli jej powrócić na wysoką pozycję w branży, jaką zajmowała przed laty – dodał Rędaszka.